Czwartek, 28 marca 2024 r.
   » Strona główna
   » VWMANIA
   » Speed Mania
   » Konkurs Auto Sezonu 2018
   » Demo Car VW MKI
   » Demo Car VW Touran
   » Project Wolf
   » Kontakt

W sprawach  stoisk wystawowych oraz sponsoringu proszę o kontakt:

e-mail: biuro@vwmania.org

Untitled Document

XIII Ogólnopolski Zlot Fanów Volkswagena
"VW MANIA 2003" [26 - 27 lipiec 2003]

opracował TomN i Ma$lak


Sponsorzy

Wyniki konkurencji sportowych

Zdjęcia

 

Trzynasta odsłona VW- MANi zaczęła się tradycyjnie w piątek wieczorem. Pierwsze auta zaczęły wjeżdżać na teren autodromu w Rusocinie już o 18.00. Rozbito pierwsze namioty, ulokowano się w pokojach w pensjonacie. Rozpalono ognisko, zaczęły się pierwsze kontakty przy piwku i kiełbaskach, wymiana doświadczeń. Organizator naliczył ok. 20 aut + 1 gokart najmłodszego klubowicza – JUNIORA (jest to syn Wielkiego Brata). Ci co mogli poszli spać, żeby rano pomóc na bulwarze. Tu przyznajemy się do małego bałaganu organizacyjnego – zbiórka była na bulwarze, natomiast wszystkie informacje mówiły o skwerku. Niestety impreza Heineken Party sprawiła, że zabrano nam skwerek. Wszystkich tych, którzy ganiali po Gdyni za miejscem zbiórki – PRZEPRASZAMY. Nadeszła sobota. Jadąc o 6.00 na Bulwar by go zamknąć, na stacji spotkałem VW Maniaka, który podążał na zlot aż z Lublińca, czyli jakieś 600 km!!! Bardzo ładnie. Po dojechaniu na Bulwar, spotkałem jeszcze trzy auta z centralnej Polski. Zagrodziłem wjazd i oczekiwałem na kolejne auta. Ok. godz. 8.00 musiałem stoczyć walkę słowną z pewnym id…. W czarnej Toyocie, który usilnie chciał wjechać na bulwar, go jego dalmatyńczyk jak robi kupę, to musi widzieć morze. Brak słów. Najczęściej spotykałem się z życzliwością, a jeden sympatyczny pan rozmawiał 45 minut, bo on kiedyś miał aż 3 golfy, i twierdzi, że to dobre auta. Do godz. 10.00 na bulwar zjechało tyle aut, że myśleliśmy, że frekwencja pada. 40 aut, bulwar w ¾ pusty. Żenada. Może wpuścić Tamiza po tuningu, aby było więcej aut??? Ele, lepiej nie. Przyjechał radiowóz (Hurra, nareszcie VW!!!). Znowu zmiana planów – startujemy pół godziny szybciej. Robi się ciasno, nagle zjechało się mnóstwo VW, zrobił się korek. Zjawił się bus Cocoo!!! Z własną radiostacją, wszyscy przełączają na 106MHz. Ustalamy z policja trasę przejazdu, drogowcy psują nam plany. Musimy jechać bokiem. Dogadujemy się s policja, co do blokowania skrzyżowań. I w końcu o 11.00 lecimy. Standardowo kolumna się rwie, staruchy machają laskami. Udaje nam się dostać na obwodnicę. Tu norma – trzy, albo cztery ciągi aut, zero wyprzedzania przez inne auta, tempo patrolowe 80 km/h. I nareszcie Rusocin, korek na bramie wjazdowej to też norma. Słońce świeci, golfów przybywa. Pierwsze obliczenia – ok. 400 aut. Organizatorzy kierują auta na poszczególne sektory. Czas na pooglądanie różnie przerobionych aut: A6 ze spoilerem szybcy i wściekli, mega poszerzona MKIII VR6, MKI cabrio na xenonie, polo w beżowych skórach, MKII TDi i wiele, wiele innych. Jest w czym wybierać. Zaczęły się konkurencję – slalom, wyścig na dochodzenie, wyścig po bardzo skróconej prostej. Wśród volkswagenów volkswagenów w czołówce znalazło się tez Porsche 944. Rozegrano też konkurs dla publiczności – czyli rzut oponą. W tym roku scena była wystawiona bliżej aut, co dla niektórych było zdziwieniem. Dało się zauważyć mała liczbę stoisk firm tuningowych, nie było nawet CCF_u. Zastanawiające. Wszyscy zastanawiali się, czy będzie padać, na szczęście 15 minutowy kapuśniaczek nie popsuł imprezy. I tak nadszedł wieczór. Po torze szalał junior na gokarcie, gokarcie sędziowie przygotowywali się do palenia gum. Znowu mała frekwencja – tylko trzy auta. Audi Coupe postawiło zasłonę dymną, golf ciągnął trzymającego Seicento (fajnie cztery koła miał zablokowane), a Sirocco palił z własną ekipą twardzieli trzymających. Wygrał golf – dojazdówka szybko strzeliła, a Audi (prezes gorzowskiego klubu tuningowego JUNG`S GANG) dostał wyróżnienie za skatowanie trzech kompletów kół. Podobno jego brat jeździ BMW i co zlot katuje średnio 10 kół. To się nazywa zabawa. Gdy dym uniósł się do atmosfery, wszyscy zaczęli się przygotowywać do niespodzianki o północy. Niespodzianka się opróżniła (pewnie trzeba było przypudrować nosek), a potem to niespodzianka nr1 rozebrała Bauera, niespodzianka nr2 próbowała rozebrać Faziego, ale nawet czapki nie zdjął, cham, no!!! Na koniec wszystkie trzy niespodzianki rozebrały się nawzajem. Po niespodziance zaczęła płynąc muzyczka i nastąpiła luźna zabawa do rana. Oczywiście na placu można było podziwiać neon-strobo show w samochodach. Noc upłynęła spokojnie, nikt nie zginął.
Niedziela to jeszcze bardziej palące słońce. Na ten dzień zaplanowano 5 konkurencji: auto zlotu, najniższe auto zlotu, Sound Off, dB Drag i slalom z jajem, którego nikt nie widział (chodzi o jajo). I tak po kolei: auto zlotu – Wygrała trójka (patrz - zdjęcia) kolor szary ze Szczecina (ogrom pracy, dopieszczanie detali, zabawa z plexi i grawerka, airbush itd.). Dalej MKI Benego. Dopieszczona na maxa, te felgi z tyłu, ale środek i brak muzy – II miejsce. Kolejne miejsce to też Szczecin – MKI Cabrio – Rally Front, total gleba, beżowe skóry – ale nieskończone fotele i nieuporządkowana muza – III miejsce. Konkurs na najniższe auto pominę, bo nic tu się nie zmieniło. Slalom – to 5 aut i zwycięstwo Wielkiego Brata. Teraz czas na dwa konkursy CarAudio. Pierwszy nieciekawy dla widza to Sound Off czyli czystość brzmienia i instalacji. Tu brylowali bytowanie. I na sam koniec, to co tygryski lubią tygryski najbardziej, czyli dB Drag Racine (natężenie dźwięku mierzyli sędziowie z PASCA). 9 aut, w tym paluszek próbowało wycisnąć ile wlezie ze swojej aparatury. Sorry jako pierwszy wyznaczył poziom 141.1 dB, ale zaraz potem Mycha podbił go do 145 dB!!! Potem długo, długo nic i w końcu stary dobry znajomy „Cince” z Wa-wy już w innym aucie (Golf II) i z jeszcze gorsza zabudową wydusił pierwsze miejsce z wynikiem 145,70 dB!!! Brawo. Jeszcze rozdanie pucharów. Niki staranował barierki (jak zwykle, tylko że teraz pieszo). Junior otrzymał puchar za najmłodszego klubowicza, HiFi maniacy dostali głośniki i tak zakończył się XIII zlot VW.

Trzymajcie się, cześć !!!!!!!!!!!

MA$LAK

 

Profesjonalne bezpÂłatne statystyki www
Copyright © 2006-2024 vwmania.org