Piątek, 29 marca 2024 r.
   » Strona główna
   » VWMANIA
   » Speed Mania
   » Konkurs Auto Sezonu 2018
   » Demo Car VW MKI
   » Demo Car VW Touran
   » Project Wolf
   » Kontakt

W sprawach  stoisk wystawowych oraz sponsoringu proszę o kontakt:

e-mail: biuro@vwmania.org

Untitled Document

I Eliminacja Speed Mania 2003
"1/4 Mili o Puchar Auto Moto"
3 Maja 2003 rok

opracował Maslak i Tomn

Jednym ze sponsorów dzięki któremu odbyła się powyższa impreza był :


Regulamin

Wyniki konkurencji sportowych

Zdjęcia

 

Sobota rano. Od godz. 9.00 przez Pruszcz Gdański przelatują z basowym pomrukiem auta, lub całe grupy aut. Miejscowi się dziwią: Giełda Samochodowa w sobotę??? Nieee, to zjeżdżają się uczestnicy pierwszej eliminacji wyścigów na ćwierć mili SPEED MANIA 2003. Wykorzystując teren giełdy i kawałek lotniska, „Stowarzyszenie VW Klub Polska” i „Auto-Moto” zorganizowali tzw. „ćwiartkę” – czyli wyścig na 402,5 m. Ogólnie wjechało ok. 200 aut i motocykli, na starcie stanęło 46 samochodów i 20 władców dwóch kółek. Po próbnych przejazdach dwóch motorów trzeba było odsunąć naczepę z kontenerem na końcu pasa, gdyż brakowało miejsca na wyhamowanie. Nic dziwnego bo na mecie najszybszy motor miał 220km/h. Wkrótce zaczęły się starty motocykli, które podzielone były na dwie grupy: do 600ccm i powyżej. Niektórzy jeździli na jednym kole (czasami na przednim), inni szli z dymem z koła przez cały pas, a jeszcze inni wjeżdżali we dwóch na jedną fotokomórkę. Najszybszy motor, czyli Suzuki GSXXR1000 osiągnął czas 11,7s. Większość toru przejechał na tylnym kole, ale to tak na marginesie. Teraz czas na auta. Zabrakło zawodników w dwóch klasach: do 650ccm (czyli maluchy) i od 650ccm do 900ccm. No trudno, może przyjadą następnym razem. W klasie K01 czyli 900ccm do 1400 ccm startowało 8 zawodników, najlepszy czas to 17.98 – Honda Civic. Klasa K02 czyli popularne 1.8 to aż 20 zawodników. Znaczy największe emocje. Nasz czołowy ścigacz, czyli Młody #244, tym razem musiał zadowolić się 5 miejscem. Zwycięzcą okazał się Golf I 16V z czasem 16.55 s. Biała rakieta 8V z Bytowa znowu w czołówce, tym razem II miejsce, III miejsce to V-tec Civic. Pojawiły się głosy o prawidłowości funkcjonowania zegarów, ale dłuższe czasy spowodowane były jazda pod bardzo silny wiatr. Klasa K03, tu triumfuje zeszłoroczny zwycięzca z Borska, czyli Kadett 2.0 16V (wykręcił 2 razy równy czas: 16.00 s !!!). Klasa Diesli to triumf zastępcy redaktora naczelnego gazety GT w aucie Seat Toledo TDI z chipem na 202 kM!!! Za nim Cordoba TDI 130 kM, a następnie Golf III TDI 115 kM. W końcu klsa królewska K04 czyli OPEN. Atu 9 wynalazków: Golf II G60, Golf II 1.8T, VW Passat VR6, Porsche 911, Audi S3, Audi S3 1.8T, Mazda 323 z NOS!!!, Audi S2 i Seat Leon. Tu emocje sięgnęły zenitu, chłopaki trzymali auta do końca, do odcięcia. Zwycięzca w tej kategorii oraz najszybszym autem okazało się czarne Audi A3 z Warszawy (robiony przez firmę VTG – podobno była w nim turbosprężarka od kancera EVO!!!). jego czas to 14,20s. Całkiem nieźle. Z ciekawostek: wyścigi dwóch Golfów II czyli 190 kM vs 188 kM – wygrało 190 kM czyli G60. O godz. 15.00 w przerwie między wyścigami odbył się konkurs dB Drag. Tu dopiero było katowanie sprzętu i przy okazji uszu!!! Wygrał Golf II – wydusił 136,5 dB. Na koniec imprezy odbyło się rozdanie pucharów i wybór auta zlotu. Wygrała Ibisa (ta sama co na zlocie GOSiR lecz trochę odmieniona). Zapraszamy na kolejne ściganie w trójmieście – trójmieście czerwcu i sierpniu.

Trzymajcie się (asfaltu)!!!

MA$LAK


Profesjonalne bezpÂłatne statystyki www
Copyright © 2006-2024 vwmania.org